Kitap Yorumu: SÜTLÜ KAHVE || MUSTAFA TENKER

Eylül 26, 2016

İşte!
Her şeyin, bir bedeli vardır. Bazı önemsiz veyahut hediye edilmiş Şeyler dışında ama unutmayın; hayat her Zaman güzellikler ve mutluluklar hediye etmez bize… Bedel gerektirir; hem de bazen Ödeme şartları en zor, en ağır bedeller... Belimiz bükülür, sırtımız ağrır, en zoru da Sol yanımız acır. İşte en kötüsü de budur. Aslında, başkasına kesilen cezayı, bizim Ödemek zorunda kalmamızdır.

Merhaba...

Bilirsiniz, macera- gerilim- polisiye kitaplarını çok severim. Çünkü bu türdeki kitaplar insan zihnini daima açık tutar. Bu türdeki kitapları okurken sürekli düşünürüm katil kim, bu olayın gizemi ne diye...

Ama son zamanlarda bir karar verdim. Artık çok çeşitli türlerde kitaplar okuyacağım. İşte bu yüzden yavaş yavaş macera- gerilim türündeki kitapları art arda okumak yerine aralara farklı türlerde kitaplar serpiştirmeye başladım. Bu ay bir baktım ki okuduklarım arasında bir tane polisiye- gerilim türünde roman var: O da TAKİP. Aslında bunun için de mutluyum. Çünkü amacıma ulaşmaya yaklaştım.

Yine benim için değişik bir konusu olan Vedat Onat'ın yazdığı Cennetteki Kaplumbağalar kitabından sonra kitaplığımdan 'Sütlü Kahve' kitabını seçtim. Sütlü Kahve kitabının yazarı ise Mustafa Tenker. Aslında bir taşla iki kuş vurdum mu desem, ne desem bilmiyorum ama ben ciddi ciddi Türk yazarları okumaya başladım. Tabi ki önceden de Türk yazarları okuyordum ama yeni yazarlara karşı önyargılı bakmıyor da değildim...

Ne yalan söyleyeyim bu kitabı seçmemin ilk nedeni ön ve arka kapak resmi oldu. Kitabın çok güzel bir kapak resmi var. Yan yana konulmuş iki kupa bardak, içlerinden kalpli kağıtlar çıkıyor ve kahve yazıyor. Kitaptaki açık ve koyu kahve tonları çok kibar ve hoş olmuş. Bu kapak resminde bir diğer dikkatimi çeken şey ise üzerinde yazan yazı oldu. Şöyle yazıyordu:

"Hayat; Süt Kadar BEYAZ,
Kahve kadar ACIYDI..." 
Gerçekten de hayat süt kadar beyaz ve kahve kadar acı. Bir an mutlu oluyorsanız bir saniye sonra kendinizi yıkılmış halde bulabiliyorsunuz. Hayat herkese iyi davranmaz ve bence en mutlu, en zengin, en huzurlu, en ünlü ve bunun gibi başına EN koyup yanına ne kadar bize hayatları muhteşem gelen kişiler varsa hepsi bu başarıya ulaşmak için ya çok büyük bedeller ödemiştir ya da hayatları aslında muhteşem değildir. Çünkü bir şey ne kadar muhteşem görünüyorsa aslında o kadar da berbattır... İşte bu kitapta süt kadar beyaz hayatları olan insanların bir anda kahve kadar acı bir hayata gözlerini açmalarını okuyorsunuz. Hem de hiç bir suçları varken başkalarının hatalarının bedelini ödüyorlar.

Yazarımız ise Mustafa Tenker, ilk önce 2013 yılında ilk şiir kitabını çıkarmış. Bu şiir kitabının ismi ise Hıçkıran Mürekkep. Mustafa Tenker uzun bir süre şiirlerinin 'Şair Meşru' ismiyle yazmış. Bu mahlası kullanmasının sebebi ise hem bilinmek istememesi hem de kendinden çok şiirlerinin ön plana çıkmasıdır. Mustafa Tenker 2015 yılında ise Sütlü Kahve romanını çıkarmış. Sütlü Kahve'nin ilk baskısı 2015 yılında çıkmasına rağmen ardından beş ay sonra ikinci baskısı çıkmış. Ve şu an bu iki kitabına Kitap Yurdu gibi sitelerde baktığımda tükenmiş olarak görünüyor...

Kitabın konusuna gelirsek, kitabı açtığınızda Bern'de büyük bir aşk ile karşılaşıyorsunuz. Maja ve Oscar'ın aşkı. Günümüzdeki aşkların tersine onlarınki bir başkaydı... Leyla ile Mecnun, Ferhat ile Şirin ve Romeo ve Juliet gibi bir aşktı onlarınki... Birbirine söylenen sözleri kalbinize dokunurken, birbirlerine bakışları adeta gözünüzün önüne geliyordu... Ama büyük aşkların sınavı da büyük olurmuş. Peki Maja ve Oscar bu sınavlara yenik mi düşecekti, yoksa bütün zorlukları aşıp beraber el ele yürüyecekler miydi?

Kitapta sadece Maja ve Oscar'ın aşkı anlatılmıyor. Bunun dışında büyük bir aşk daha var. Bilinmeyen bir yerden gelen beklenilmeyen bir kitabın içindeki aşk... İki farklı dünyada farklı amaçlar için yetişen, birbirine düşman iki kişiydi onlar... Ama yüreklerindeki amaç aynıydı. Ne yazık ki biri kandırılmış ve kötü kişilere hizmet etmekteydi. Diğeri ise yüreğindeki amaç kadar temiz bir amaca hizmet ediyordu. İşte kitapta böyle bir aşk daha var... Mutlaka okumak isteyeceğiniz bir kitap Sütlü Kahve...

Kitabın dili oldukça akıcı ve sadeydi. 480 sayfalık bir kitap olsa da elinizden bırakamayacağınız oldukça sürükleyici bir kitap. Ben sonlara doğru kitap hiç bitmesin istedim. Hatta kitabı bitirdiğimde "Devamı yok mu?" diye de sordum kendi kendime. Bence bu kitabın devamı olmalıydı. Çünkü hala aklımda çözümlenmeyen sorular var. :) Kim bilir bekli de yazar kitabın devamını yazıyordur...

Kitabın her bölümünden önce sizi ikişer tane söz karşılıyor. Bunlardan birkaçı:


Sen güneşi takip edeceğine; güneş, senin ardına düşsün...
Benim kalbim O'rası değil! Yanlış yeri kestiniz!
Bit artık yalnızlığım, bit artık sensizliğim. Ben onsuzluğa fazla demlendim...
İşte böyle bir sürü güzel söz var... :) 

Son olarak bu kitabı okuduysanız ya da okuyorsanız mutlaka bir yorum bırakın... :) Şimdilik hoşçakalın...


Kitaptan 


Yazar : Mustafa Tenker
Yayınevi: Uğur Tuna Yayınları
Tür: Roman (Yerli)
Sayfa Sayısı: 480 sayfa
Basım Tarihi: 2015

Bunları Beğenebilirsiniz

5 yorum

  1. Merhaba canım blogunu yeni keşfettim takibe aldım bende beklerim :) sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. +1 yapamıyoruz senin kitaplarını.Neden ki?

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir incele olmuş. Okumamıştım henüz ama alınacaklar listeme ekledim sayenizde.Bu arada bloğunuzu da yeni keşfettim. İlginizi çekerse benim de şirin bir bloğum var, her zaman beklerim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. güzele benziyooo okunurmuş eveet :)

    YanıtlaSil
  5. Kitaba bugun basladim.gercekten cok guzel.gunun sonuna kadar bitirecegimi sanirim.gercekten surukleyici bir kitap.bolum aralarindaki sozler cok anlamli.herkesin zevkle okumasini tavsiye ederim.

    YanıtlaSil