Kitap Yorumu: Mucize | | R. J. Palacio

Eylül 10, 2016


Merhabalar. ☺ Bana çok şey kazandıran, arada sırada hüzünlendirip sonra bir anda gülümsememi sağlayan Mucize kitabını okudum. Bu kitap bana aileyi, dostluğu, sevgiyi ve en önemlisi de sadece insanlara karşı değil bütün canlılara hatta çevreye karşı nazik olmayı öğretti. Eğer size çok şey kazandıracak, üzerinde düşünmenizi sağlayacak bir kitap istiyorsanız okuyabilirsiniz.

Mucize'nin konusu ne? Mucize doğuştan(genetiksel) yüzünde aşırı derecede anormallikler olan Agust'un hayatını anlatıyor. İlk olarak kitap Agust'un bakış açısıyla anlatılmaya başlıyor. Agust on yaşında, geçmişinde hastalıkları ve sıradışı yüzünden dolayı sürekli ameliyatlar geçirmiş bir çocuk. İlk başta yüzünün neye benzediğini söylemiyor ve düşündüğünüzden daha kötü diyor. Ancak ilerleyen sayfalarda Agust'un yüzünün neye benzediğini az çok tahmin edebiliyorsunuz.

Agust'a 10 yaşına kadar annesi evde eğitim veriyor ve bu yaşına geldiğinde ise hem annesinin hem de babasının ortak kararıyla okula gitmesinin artık gerekli olduğu söyleniyor. Zaten olaylar da bu noktadan sonra başlıyor. Agust'un istediği tek şey hayatında sıradışı yüzüyle sıradan biri olmak. Gittiği okulda ise 500 öğrenciyle birlikte okuyacak.

Kitapta olayların hepsi Agust'un ağzıyla anlatılmamış. Farklı kişilerin açısından da bakılıp yazılmış. Mesela hikayeyi ilk Agust'un ağzından okuyorsunuz ve ardından ablasının bakış açısını okuyorsunuz. Bu teknik kitabın daha akıcı ve görüş olarak daha geniş açılı olmasını sağlamış.

Kitaba karşı bir iki eleştirim ise kitaptaki olaylar Agust, ablası, ablasının erkek arkadaşı ve Agust'un arkadaşları açısından anlatılmış. Ben annesinin ve babasının da bakış açısını görmeyi çok isterdim.  Keşke bir de olaylar onların ağzından anlatılsaydı. İkinci eleştirim ise kitabın sonu hem hızlı ve kısa bitirilmiş hem de sanki zoraki gibi olmuş. Bunlar dışında mutlaka okunması gereken çok çok çok güzel bir kitaptı. ☺Yani okuyun diyorum okuyun ya. ☺Kendinize iyi bakın, görüşmek üzere.



Bunları Beğenebilirsiniz

2 yorum

  1. Çok enteresan bir kitapmış :)

    YanıtlaSil
  2. Çok gördüm kitabı ama alıp da okumak geçmemişti içimden

    YanıtlaSil