Büyülü Kuşaklar- Margaret Mahy Kitap İncelemesi

Haziran 10, 2016

Arka Kapak Yazısı:  
Yedi yaşındaki Barney hayaletler görmeye başlar. Kız kardeşleriyle birlikte bu gizemi çözmeye çalışırken, kendileri ve aile üyeleri hakkında şaşırtıcı bilgiler öğrenirler..."Büyülü Kuşaklar", sıradan bir hayalet öyküsü değil, ruhlar dünyasıyla bağlantıları olan bir aile konusunda zengin bir düşgücüyle bezenmiş, yazın tadı yüksek bir roman. Margaret Mahy'nin yer yer mizahla süslü kusursuz anlatımı, olağanüstü olayların arasında, insan psikolojisinin derinlerine inmeyi başarıyor.
Merhaba uzun zamandan beri okuduğum kitapların tanıtımını yapamıyorum, çoğu birikti. İşte bu yüzden hızlıca yazmaya başlıyorum. :)

Büyülü Kuşaklar adlı kitap Dale Carnegie Ödülü almış bir kitaptır. Büyülü Kuşaklar çok ince ve oldukça akıcı ilerleyen bir kitaptı. Ancak dili çok yalındı ve içerisinde bir iki tane yazım hatasına rastladım. Bence bu kadar yalın dilli bir kitabı 10- 15 yaş arasındaki okuyucular okuyabilir. Onun dışında sürekli kitap okuyan ve yaşı daha büyük olan kişiler için sıkıcı olabilir. Bana gelince sıkılmadım ama anlatımı çok basit geldi.

Kitabın konusuna gelince Barney yedi yaşında bir çocuktur. Barney'in annesi ölmüştür ve babası, çok sevdiği üvey annesi ve iki kız kardeşiyle birlikte yaşamaktadır. Barney ölen büyük amca Barnaby'den sonra hayaletler görmeye başlar ama bunu babasına ve üvey annesi Claire'ya söyleyemez. Çünkü Claire hamiledir ve Barney'in annesi Barney'e hamileyken ölmüştür. Barney, Claire'ya da bir şey olmasından korkar.

Kitabın arkasında 'sıradan bir hayalet öyküsü değil, ruhlar dünyasıyla bağlantıları olan bir aile' şeklinde yazsa da kitap ne bir hayalet öyküsünü ne de ruhlar dünyasıyla bağlantıları olan bir aileyi anlatıyor. :) Fazla ipucu vermemek için susuyorum.

Son olarak kitabın sonunda insanların psikolojilerini çok güzel tasvir etmiş. Bu durum benim çok hoşuma gitti. Bana göre sırf bu yüzden okunabilecek bir kitap.

Yazar: Margaret Mahy
Yayınevi: Say
Tür: Roman
Sayfa: 143 sayfa
Orjinal Dili: İngilizce

Verdiğim Puan: 2

Bunları Beğenebilirsiniz

0 yorum